Nyfiken på att plugga?

Är du nyfiken på att börja plugga? Är du över 16 år och inskriven på Arbetsförmedlingen? Saknar du slutbetyg från grund- eller gymnasieskola? Då kan Studiemotiverande folkhögskolekurs, SMF, vara något för dig!

Hos oss får du chansen att hitta motivation för att ta dig vidare mot studier eller jobb. Du får möjligheten att utveckla din studieteknik för att lättare kunna studera.

Vi fokuserar på studieteknik och de centrala ämnena som svenska, samhällskunskap, matematik och engelska.
Vi möter varje person utifrån behov och gör en plan tillsammans med dig då du börjar.
Under 13 veckor får du chansen att prova hur det är att studera på en folkhögskola med andra metoder än de du mött i skolan tidigare.
Vi arbetar i mindre grupper med diskussioner, grupparbeten och redovisningar.
Vi gör studiebesök och utflykter för att undersöka utifrån nyfikenhet och intresse.
Vi arbetar med den egna hälsan.

SMF har sina lektioner i Vivalla centrum.

Kursen är en heltidskurs och du går måndag till fredag.

För mer information om SMF:

Asimina Diamanti, samordnare
asimina.diamanti@orebrofolkhogskola.se