Go-vember 2020 - en poängjakt i jakt på rörelse och ljus!

Örebro folkhögskola startar nu initiativet GO-VEMBER, en poängjakt mellan klasserna på skolan där man samlar poäng genom att vara aktiv utomhus under de ljusa timmarna.

November brukar vara en månad som många ser som tråkig och grå. Örebro folkhögskola vill ändra mindset och få deltagare och personal att röra sig mer utomhus under den här månaden då de ljusa timmarna är färre. Allt för att få folk att må bättre och kanske till och med minska risken för depressioner.

Örebro folkhögskola utmanar även andra skolor att haka på. Exemeplvis genom att samla aktiva utomhusminuter under skoldagarna i november. Några förslag är walk and talk eller att peppa varandra att ta en lunchpromenad.

Följ gärna initiativet på instagram under @go_vember för tips och pepp.  Det här ska bli den bästa november någonsin!

Lyssna gärna på P4 Örebros inslag om GO_VEMBER.